Google, kripto para reklamları siyasetini güncelleyerek Birleşik Krallık’ta kripto hizmetlerini ve eserlerini tanıtmak isteyen reklamverenlere daha katı kurallar getiriyor. Güncellenen kurallar, kripto borsalarının ve yazılım cüzdanı sağlayıcılarının platformunda reklam vermeden evvel Finansal Davranış Otoritesine (FCA) kaydolmasını gerektirecek. Artık, Birleşik Krallık’ta kripto varlık borsalarını ve cüzdanlarını tanıtan Google reklamları, Ocak 2025’te yeni bir Google siyaset güncellemesi yürürlüğe girdiğinde ülkenin finansal hizmetler düzenleyicisine kaydolmalı. İşte detaylar
Google, kripto para yönetmeliğinde değişikliğe gitti
Bu hizmetler katı FCA kayıt gerekliliği kapsamına girerken, donanım cüzdanları için reklamlar farklı kurallara tabidir. Yeni siyaset, aygıtların sırf özel anahtarları saklamak için olması ve ticaret yahut değişim hizmetlerini kolaylaştırmaması şartıyla, FCA kaydı olmadan donanım cüzdanı reklamlarına müsaade veriyor. Tüm reklamverenler Google sertifikası almalı ve gaye pazarlarındaki lokal düzenlemelere uymalıdır. Siyaset güncellemesi, 15 Ocak’tan itibaren geçerli olmak üzere, bu finansal eserlerin reklamını yapan tüm hesaplar için global olarak geçerlidir.
Google kripto para reklam siyasetini birkaç sefer değiştirdi. 2018 yılında, dolandırıcılıkla ilgili tasalar nedeniyle kripto ile ilgili tüm reklamlar yasaklanmıştı. Bu tavır 2021 yılında yumuşadı ve Google, makul şartlar altında da olsa, düzenlenmiş kripto borsalarının ve cüzdan sağlayıcılarının reklamlarına müsaade verdi. Dönüm noktası, spot Bitcoin ETF’lerinin ABD’ye gelişi oldu. 2023’ün sonlarında Google, 29 Ocak’tan itibaren “Cryptocurrency Coin Trusts” reklamlarına müsaade veren reklam siyasetinde güncellemeler yaptığını duyurdu. Bu değişiklik, Wall Street ve kripto dünyası SEC’in spot Bitcoin ETF’lerine ait bekleyen kararına odaklanmışken geldi. Yalnızca birkaç hafta sonra, 10 Ocak’ta SEC bu fonların süreç görmesini resmen onayladı.
Cüzdan hizmetleri de gündemde
Google ayrıyeten, alım, satım yahut ticaret üzere ek hizmetler sunmadıkları sürece, kripto para üniteleri, değiştirilemez tokenler (NFT’ler) yahut öbür kripto varlıklar için özel anahtarları saklamak üzere tasarlanmış donanım cüzdanlarının reklamlarına müsaade vereceğini duyurdu. Google Ads, bu donanım cüzdanları için daha fazla gereklilik belirtmese de, şirket reklamverenlerin mahallî düzenlemelere uymasını bekliyor. Google şöyle yazdı:
Bir hatırlatma olarak, tüm reklamverenlerin reklamlarının hedeflediği rastgele bir alan için lokal maddelere uymasını bekliyoruz. Bu siyaset, bu finansal eserlerin reklamını yapan tüm hesaplar için global olarak geçerli olacaktır.
Borsahub.com olarak da bildirdiğimiz üzere, 16 Aralık’ta FCA, “Retardio” isimli Solana merkezli bir memecoin ve NFT projesine karşı ihtarda bulundu. Düzenleyici kurum, Birleşik Krallık müşterilerini amaç alan müsaadesiz promosyonlarla ilgili kaygılara atıfta bulundu. Düzenleyici kurum, firmanın kayıtlı olmaması nedeniyle, projeyle ilgilenen tüketicilerin, şirketin iflas etmesi halinde paralarını geri alamayabileceğini söyledi.
Google, Kripto Para Siyasetini Güncelledi: Neler Değişti? yazısı ilk önce BorsaHUB üzerinde ortaya çıktı.
Haberin tamamını borsahub.com sitesinden okuyabilirsiniz.
Google, kripto para yönetmeliğinde değişikliğe gitti
Bu hizmetler katı FCA kayıt gerekliliği kapsamına girerken, donanım cüzdanları için reklamlar farklı kurallara tabidir. Yeni siyaset, aygıtların sırf özel anahtarları saklamak için olması ve ticaret yahut değişim hizmetlerini kolaylaştırmaması şartıyla, FCA kaydı olmadan donanım cüzdanı reklamlarına müsaade veriyor. Tüm reklamverenler Google sertifikası almalı ve gaye pazarlarındaki lokal düzenlemelere uymalıdır. Siyaset güncellemesi, 15 Ocak’tan itibaren geçerli olmak üzere, bu finansal eserlerin reklamını yapan tüm hesaplar için global olarak geçerlidir.
Google kripto para reklam siyasetini birkaç sefer değiştirdi. 2018 yılında, dolandırıcılıkla ilgili tasalar nedeniyle kripto ile ilgili tüm reklamlar yasaklanmıştı. Bu tavır 2021 yılında yumuşadı ve Google, makul şartlar altında da olsa, düzenlenmiş kripto borsalarının ve cüzdan sağlayıcılarının reklamlarına müsaade verdi. Dönüm noktası, spot Bitcoin ETF’lerinin ABD’ye gelişi oldu. 2023’ün sonlarında Google, 29 Ocak’tan itibaren “Cryptocurrency Coin Trusts” reklamlarına müsaade veren reklam siyasetinde güncellemeler yaptığını duyurdu. Bu değişiklik, Wall Street ve kripto dünyası SEC’in spot Bitcoin ETF’lerine ait bekleyen kararına odaklanmışken geldi. Yalnızca birkaç hafta sonra, 10 Ocak’ta SEC bu fonların süreç görmesini resmen onayladı.
Cüzdan hizmetleri de gündemde
Google ayrıyeten, alım, satım yahut ticaret üzere ek hizmetler sunmadıkları sürece, kripto para üniteleri, değiştirilemez tokenler (NFT’ler) yahut öbür kripto varlıklar için özel anahtarları saklamak üzere tasarlanmış donanım cüzdanlarının reklamlarına müsaade vereceğini duyurdu. Google Ads, bu donanım cüzdanları için daha fazla gereklilik belirtmese de, şirket reklamverenlerin mahallî düzenlemelere uymasını bekliyor. Google şöyle yazdı:
Bir hatırlatma olarak, tüm reklamverenlerin reklamlarının hedeflediği rastgele bir alan için lokal maddelere uymasını bekliyoruz. Bu siyaset, bu finansal eserlerin reklamını yapan tüm hesaplar için global olarak geçerli olacaktır.
Borsahub.com olarak da bildirdiğimiz üzere, 16 Aralık’ta FCA, “Retardio” isimli Solana merkezli bir memecoin ve NFT projesine karşı ihtarda bulundu. Düzenleyici kurum, Birleşik Krallık müşterilerini amaç alan müsaadesiz promosyonlarla ilgili kaygılara atıfta bulundu. Düzenleyici kurum, firmanın kayıtlı olmaması nedeniyle, projeyle ilgilenen tüketicilerin, şirketin iflas etmesi halinde paralarını geri alamayabileceğini söyledi.
Google, Kripto Para Siyasetini Güncelledi: Neler Değişti? yazısı ilk önce BorsaHUB üzerinde ortaya çıktı.
Haberin tamamını borsahub.com sitesinden okuyabilirsiniz.